בזמן האחרון אנו יכולים להרגיש את העלייה של הווצאפ והשפעתו על חיי היום יום. כיום, בקירוב, לארבעה מתוך חמישה אנשים יש סמארטפון עם ווצאפ והינו תופס חלק ניכר מן היום של המשתמש.
הווצאפ עלה במהירות אדירה, וכיום יש בו כ-600 מליון משתמשים. עלייתו הייתה חדה, וגרמה לרבים לעזוב רשתות חברתיות (כגון פייסבוק, טוויטר וגוגל+) שהיו תופסות חלק ניכר בחייהם של רבים מאיתנו.
הווצאפ הינו בעיקרון צ'אט בו ניתן לדבר עם חברים וקבוצות, ובשונה מצ'אטים אחרים ישנה אפשרות להקלטת קול.
השפעתו של הווצאפ נראת גם באינטרנט. בעקבות הווצאפ נפתחו מאות אתרים, אתרי סטטוסים לווצאפ , אתרי הסברה ואתרים רבים אחרים לעזרתם של המשתמשים בו.
משתמשים רבים נעזרים בווצאפ בכדי להציג יצירות שלהם,תמונות יפות וסטטוסים יפים שמצאו באינטרנט וזה לא הכול, עוד שימוש הנעשה בווצאפ הינו פרסום מסחרי, הווצאפ הינו דרך נהדרת לפרסום תכנים מסחריים, לדוגמא בתחום המזון בישראל, אסם הנה החברה הראשונה שבחרה לעשות שימוש בווצאפ ובעקבותיה התחילו חברות רבות אחרות בתחום זה להשתמש בו לצרכי פרסום. זהו דבר ידוע שעולם הפרסום עובר שינוי לכיוון הדיגיטלי ומנהלי חברות רבות מאמינים כי הווצאפ הינו אחד הכלים הטובים ביותר לפרסום בימים אלו.
אך כמובן לא כולם רואים את הווצאפ בעין יפה, לדוגמא הורים, המודאגים מכיוון שילדיהם מבזבזים חלק ניכר מן היום שלהם בדיבורים בווצאפ, ועוד, מכיוון שהפרסום בווצאפ הינו חופשי, התכנים המופצים בו אינם תמיד מתאימים לגילם של נערים רבים המשתמשים בו.
הווצאפ הרחיב את נושא הדיון הקבוצתי במסרים מידיים, בעזרת פונקציית הקבוצות ניתן להגיע לדיון קבוצתי של עד 30 משתתפים בשיחה אחת וכך לשמור על קשר בקלות עם קבוצת חברים גדולה יחסית, בקבוצות ניתן לבחור את תמונת הנושא של הקבוצה והשם של הקבוצה.
עוד פונקציה מעניינת בווצאפ היא נושא ה"סטטוס", סטטוסים לווצאפ ניתן לכתוב וכך חבריך יוכלו לראות מה אתה חושב באותו הרגע, הסטטוסים בווצאפ הם קצרים וקולעים, סטטוסים של עד 139 תווים.
וואצפ